utanför komfortzonen

Man ska bara göra de saker som man vill göra, allt annat ska man säga nej till. Jag gillar att utmana mig själv, på den nivå jag känner en viss nervositet för men ändå vet om att jag klarar av.
En sådan sak gjorde jag idag. Jag valde att ta steget utanför min komfort-zon. Göra just det som kommer ge mig det där lilla extra och höja mig som människa.
Strax innan presentationen skulle äga rum fick jag en liten dip, allt fler namn som in i det sista tvingades att avboka. Energin till att faktiskt köra sjönk drastiskt, men samtidigt hade jag bestämt mig och där var ju de människor som faktiskt planerat denna måndags kväll utifrån att lyssna på mig kl. 19.00.
Så precis som bestämt tog jag mig till lokalen för att i god tid få ordning på projektor och dator. Jag och teknik - nej, det går ju aldrig som planerat. Allting gick igång, tack och lov, men presentationen ville inte visa korrekta färger. Ur färgsynpunkt visades presentationen något kallare än vanligt, men budskapet gick fram. Det var ju ändå inte det viktigaste. Det viktigaste var min prestation, att inte prata för fort och att nå ut med de viktigaste punkterna. Samt att göra det hela med en glimt i ögat och att orden är mina. Och jag kom över alla dessa områdena och känner mig nöjd med dagens insats. Det handlar om att våga och att göra det jag innerst inne känner en vilja och motivation för. Då blir det som bäst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0