det sunda förnuftet

Jag vet inte om det är ett typiskt buss-fenomen, men vad har hänt med artigheten och det sunda förnuftet? Alla betalar samma pris för att åka med (skillnad på barn och vuxen i och för sig) och självklart borde alla ha samma rättigheter, i mån av plats såklart. Men att vuxna människor sätter sig på det yttre sätet och inte flyttar sig när många står upp - det är inte acceptabelt! Man ska inte behöva fråga om man får sitta på sätet sidanom, det är underförstått. Och likväl de som väljer att ha sin väska på sätet intill, betalar du en sittplats för din handväska/ryggsäck? Knappast.

Berömmelse och en klapp på axeln vill jag däremot ge de individer som ger en komplimang bara för att de vill! Som idag på jobb, en kvinna som har varit och fikat och därefter kommit tillbaks för att be om att få sin vatten uppfylld, hon säger till mig att hon satt och kollade på mitt arbete under tiden hon fikade och berömde hur glad och positiv jag var mot allt och alla - och att arbetet därmed måste bli roligare för mig och att de som kommer dit uppskattar fikan lite extra. Tack för att du gav mig denna dag det där lilla extra, det där som får mig att stråla ännu mer.
 
Mer berömmelse, sunt förnuft och artighet till dina medmännsikor, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0