Kickoff

Som vanligt springer tiden iväg, september är i fullgång och jag startade månaden med min egna kickoff - detox. Och likt september är även den i full gång, dag 6 av dag 9 och energin sprudlar.
 
September har även bjudit på skolstart, mitt andra år på folkhälsopedagogiska programmet har börjat och nu vet jag att mer kurslitteratur än skönlitteratur kommer stå på agendan närmsta tiden. Tur jag har valt ett program jag trivs med. Härligt att se alla klasskompisar igen. Till skillnad från förra året vid samma tidpunkt vad det betydligt mer prat och liv i klassrummet. Ett kort besök i första års eleverna på samma program kände jag så mycket igen mig, ett fullt klassrum - knäpptyst - en tystad som ingen vågade bryta. Men vi männsikor är anpassningsbara och jag tror första års eleverna också har mer att säga varann nu efter en vecka.
 
Fler starter väntar i september, det där omtalade gymkortet ska införskaffas och jag ska faktiskt även gå till gymmet. Det är som många säger, det som är den svåra biten, men självklart måste även träningen göras för att ge resultat. Det är så sant det man säger - den bästa träningen är den som blir av.
 
Sammanfattningsvis är en nyttigare höst på gång och jag är lika exalterad nu som i mitten av augusti. Nu kör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0