Tillbaks på spåret

Lycklig den som får vara den han är.
 
Detta citat utav Friedrich von Hagedorn får inleda detta inlägg. Det tog flera månader innan jag hamnade bakom en klumpig bärbar dator igen. Vilket i sin tur resulterade i att bloggen inte har kommit på tanke att öppnas. Efter en vistelse i Afrika och ett pågående sommarlov som inkluderar jobb, sol&bad samt uteserveringar har jag haft mina tankar på annat håll.
 
När första året på min utbildning fick sitt slut packades väskorna för att tillfälligt vara inneboende hos föräldrarna under sommaren. Vid den tidpunkten var en tanke med sommaren att i text få ned mina tankar om olika händelser i Afrika. Blocket med anteckningar ligger fortfarande nedpackat och jag tror faktiskt det kommer fortsätta vara så tills jag är tillbaks i min egen lägenhet i mitt egna lugn och mina egna tankar när sommaren nått sitt slut.
 
Detta inlägg var mest tänkt som en uppstart inför vad som komma skall - en höst där nya rutiner kommer att sättas i samband med att skolan börjar på nytt. Min kalender kommer att fyllas med både det ena och det andra. Inledningsvis ser jag den bästa starten för mig att genomgå en ny detox och därefter väntar ett sundare liv med både träning och en något mer planerad kost än den jag erbjudit mig själv under hela sommaren.
 
Att vara lycklig innefattar just att få vara den jag är och den jag vill vara för att fortsätta vara lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0